De beste boeken om cadeau te geven aan ondernemers

Ondernemers zijn, naast het dagelijks runnen van hun onderneming, continu op zoek naar kansen voor optimalisatie en groei. Het lezen van een boek kan dan een hele goede bron zijn voor inzichten, creativiteit en inspiratie.

Ben je op zoek naar een boek om cadeau te geven aan een ondernemer? Dan vind je hieronder onze suggesties. Veel plezier alvast met het geven van het boek.

Kanban in de praktijk

Kanban in de praktijk

Teveel te doen en te weinig tijd. Dat hebben we bijna allemaal. Je holt van de ene taak naar de andere, maar het lijkt wel of je nooit iets afkrijgt.

Kanban is een uit Japan overgewaaide simpele en visuele planningsaanpak die je manier van werken ingrijpend zal veranderen. Het geeft je houvast en doordat je je richt op datgene wat echt belangrijk is, krijg je meer gedaan en zul je meer voldoening hebben van je werk.

Prijsindicatie: €9,99

Koop bij Bol.com

Crushing it!

Crushing it!

Viervoudige bestsellerauteur Gary Vaynerchuk biedt nieuwe lessen en inspiratie uit de ervaringen van tientallen beïnvloeders en ondernemers die het voorspelbare bedrijfspad verwierpen om hun dromen na te streven door bloeiende bedrijven en buitengewone persoonlijke merken te bouwen.

In dit levendige, praktische en inspirerende boek ontleedt Gary elk huidig ​​belangrijk platform voor sociale media, zodat iedereen, van een loodgieter tot een professionele schaatser, precies weet hoe hij zijn of haar persoonlijke merk op elk platform kan versterken.

Prijsindicatie: €16,99

Koop bij Bol.com

Diep zakendoen

Diep zakendoen

Schrijver en entrepreneur Erik de Vlieger gaat niemand leren hoe hij zaken moet doen – dat kan niemand je leren. Hij legt uit waarom een ondernemer doet wat hij doet. Welke invloed heeft geld op je leven? Welke rol speelt seks bij zakendoen? Ga je over lijken voor een deal? Wanneer is het genoeg?

Dit is een zakenboek zoals het nog nooit eerder is geschreven: eerlijk, direct en zonder tips om “gegarandeerd een miljoen te verdienen’. Over gelijk willen krijgen en slapeloze nachten, risico’s en hufters, beste stuurlui aan wal en misschien wel het ongelijk van Joris Luyendijk. Kortom: de praktijk!

Prijsindicatie: €15

Koop bij Bol.com

Invloed

Invloed

Aan de hand van boeiende theorie en herkenbare praktijkvoorbeelden laat Robert Cialdini in deze internationale bestseller zien hoe beïnvloeding werkt. Hij ging daarvoor drie jaar undercover bij autodealers, fondsenwervers, reclamemakers en telemarketeers.

Welke mechanismen zorgen ervoor dat jij ja zegt tegen een aanbieding waar je eigenlijk niet op zat te wachten? Welke technieken gebruiken verkopers en anderen die iets van jou gedaan willen krijgen? En hoe kun jij deze technieken zelf ook toepassen?

Het gaat in biologisch opzicht om vaste gedragspatronen; complexe reeksen gedragingen die zich telkens in haast precies dezelfde volgorde afspelen, bijvoorbeeld bij het beschermen van het territorium, het hofmaken van een partner of het zorgen voor het nageslacht. Het interessantste hieraan is de manier waarop het mechanische gedrag in werking wordt gesteld: de sleutelprikkel.

Prijsindicatie: €26,50

Koop bij Bol.com

Hooked

Hooked

We checken onze smartphone gemiddeld 34 keer per dag. Als we ons een momentje vervelen, kijken we op Twitter of Facebook. En kunnen we ergens niet op komen? Dan googelen we het gewoon. Het zijn relatief nieuwe technologieën, maar ze zijn nu al niet meer uit ons leven weg te denken. We zijn er in korte tijd aan verslingerd geraakt!

Wil je dat jouw product ook zo succesvol wordt? Zorg er dan voor dat het een vast onderdeel wordt van het dagelijks leven van de gebruikers. Hooked legt de vier stappen bloot waarmee je klanten verslingerd maakt aan wat jij te bieden hebt. Of het nu om een website, app, game, evenement of iets heel anders gaat, je kunt dit principe steeds weer toepassen.

Het resultaat: een product dat niemand meer wil missen. – Inclusief een stappenplan om producten te ontwikkelen. – Met voorbeelden van onder andere Twitter, Instagram en Pinterest: bedrijven die hun klanten steeds weer naar hen terug weten te laten keren.

Prijsindicatie: €24,99

Koop bij Bol.com

Ontwikkel je leiderschap

Ontwikkel je leiderschap

Leiderschap is geen doel op zich. Het is slechts een middel. Een middel om het verschil te maken in je eigen leven, in je organisatie en in de wereld om je heen. Daarom is het waardevol om je leiderschap te ontwikkelen. Bij jezelf en bij anderen.

‘Ontwikkel je leiderschap’ is je persoonlijke gids bij het versnellen van
jouw leiderschapsontwikkeling én die van anderen.

Inspirerend, motiverend en ontnuchterend praktisch!

Prijsindicatie: €24,50

Koop bij Bol.com

Make Disruption Work

Make Disruption Work

Make Disruption Work’ van Alexandra Jankovich en Tom Voskes is het handboek voor digitale transformatie.

Veel organisaties voelen zich als een kikker in een pan met water die langzaam aan het opwarmen is. Technologiegedreven disruptie is overal; geen enkele sector lijkt gespaard te blijven. Dus als ze niet gekookt willen worden, zullen ze met een succesvolle strategie en een tactisch plan moeten komen. Maar hoe?

Gelukkig hoef je om met disruptie om te gaan geen startup te zijn. Wat je wél nodig hebt is weten hoe de winnende spelers in de nieuwe wereld werken. En vervolgens hoe je die principes kunt toepassen op je eigen klantpropositie, technologie en organisatie. Daarover gaat dit boek.

Prijsindicatie: €29,99

Koop bij Bol.com

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *